By January 22, 2016 0 Comments Read More →

7 goede voornemens voor succes online

Tegenwoordig word je plat gegooid met allerlei snel rijk methodes voor succes online. Even dit kopen en dat aanschaffen. Snel een site in elkaar flansen en je kunt beginnen. Degene die dit kopen en/of hebben gekocht zijn al snel teleurgesteld, omdat het beloofde online succes uitblijft.

Hoe kun je dan wel succes online hebben?

Dat is wat ik in dit artikel jou ga vertellen. 7 goede voornemens die je meenemen naar succes online. Voornemens die je geen korte route vertellen, maar daadwerkelijke tools meegeeft die jij kan implementeren. Tools die jou succes online kunnen opleveren als je ervoor gaat.

Ben je er klaar voor?

Dit zijn de 7 goede voornemens voor succes online:

  1. start vandaag
  2. geef oplossingen voor bestaande problemen
  3. doe aan upselling
  4. vergeet nimmer een follow-up
  5. verwerf een expert status
  6. analyseer en optimaliseer
  7. sta niet stil, blijf in de rij

Laten we ze eens nader bekijken hoe ze jou succes online kunnen opleveren.

karakteristieke eigenschappen

#1 Start vandaag

Ben je al begonnen? Of wacht je net als velen op het perfecte moment. Het moment dat je weet wat je op de website wilt hebben staan, dat je weet welke e-mailmarketingsoftware je wilt gebruiken, dat je een e-boek hebt geschreven, voldoende tijd beschikbaar hebt, etc. Je ziet dat het niet zo moeilijk is om iets uit te stellen en dus niet te gaan beginnen vandaag.

Zelf ben ik al meerdere keren begonnen. Allerlei ideeën kwamen op het internet tot leven, maar bleken het achteraf niet te zijn. Het was niet mijn moment ervoor. En nu? Ik ga ervoor. Ik start en gaande weg schaaf ik bij waar nodig. Het is de beste leerweg voor succes online in plaats van alles vooraf leren.

Dus het is nu aan jou. Heb je al een website? Top! Zo niet, zorg ervoor dat je een domeinnaam en webhosting aanschaft bij een betrouwbare partij. Te denken valt aan Transip. Als je al een website hebt, bedenk dan iets waar je vandaag mee kan beginnen. Denk aan het starten van een blog, of het schrijven van je e-boek, of het maken van een Facebook pagina. Genoeg wat je vandaag kan starten voor jouw online succes.

extra tip

#2 Geef oplossingen voor bestaande problemen

Weet je eigenlijk wel waar de problemen zitten van je doelgroep? Wat ze dus echt nodig hebben? Regelmatig bouwt iemand een website met een wow factor, terwijl niemand erop zit te wachten. De bezoeker die op de website landt, wordt niet omgezet in een klant, omdat die de oplossing niet nodig heeft. Het probleem bestaat niet.

Zorg er dus voor dat je een bestaand probleem aanpakt. Geef richting in wat het probleem is en hoe dit kan worden opgelost met jouw idee. Het probleem is hetgeen wat mensen op het internet brengt om op zoek te gaan naar oplossingen. Check via Adwords welke zoekwoorden worden gebruikt. Check of jouw probleem inderdaad een bestaand probleem is, of slechts jouw probleem.

Zonder een bestaand problemen, zullen bezoekers zelden worden omgezet worden in klanten. En dat is toch één van jouw doelstellingen die je wilt bereiken. Ontdek dus wat het bestaande probleem is.

upselling

#3 Doe aan upselling

Ouch. Wat wordt deze vaak over het hoofd gezien. Of je hoort argumenten als, ik heb maar één product. Zelfs dan kun je doen aan upselling. Je kunt mensen doorverwijzen naar je sociale media voor een like. Je kunt ook een tweede e-boek aanbieden of een audio product, een training, seminar,etc. Wees creatief.

Zodra mensen zich op jouw mailinglijst inschrijven, heb je een bevestigingspagina en een bedankpagina om de bezoeker vast te houden. Ze zijn al geïnteresseerd en het is aan jou om ze verder te leiden. Leg ze uit wat ze nog meer zouden kunnen doen, en doe een upsel. Hoe klein het ook is, je leert dan vanzelf wat wel en niet werkt. Je leert vanzelf welke upsels welke niet en wel werken en hoe groot het financiële gat tussen de producten kan zijn. Zonder upselling raak je de klanten bij de voordeur al kwijt.

netwerken

#4 Vergeet nimmer een follow-up

Huh? Had ik dat nu net niet verteld? Of denk je nu aan het versturen van automatische mails op je mailinglijst? FOUT! Dat wat ik hier naar voren wil halen is je netwerk. Er zijn nog meer experts die jou verder kunnen helpen in jouw succes online. Heb jij ze al benaderd en/of ontmoet?

Mocht dat het geval zijn, dan is het aan jou de taak om jouw hete contacten te onderhouden. Blijf met ze in contact. Ga er opuit voor een kopje koffie en/of lunch. Zij kunnen jou naar een nieuw level tillen. Die follow-ups zijn cruciaal.

Wij Nederlanders zijn geneigd om alles alleen te doen, zzp’ers (zelfstandige ZONDER personeel). Wat brengt dat jou? Of nog sterker; wat heeft het jou gebracht? Mij genoeg. Ik had stress, verloren tijd, etc. Veel dingen zelf uitzoeken, terwijl anderen kennis hadden. Nu benut ik mijn netwerk en spreek ik met ze af om te brainstormen. Op die manier sta ik veel sterker. Ook kunnen ze mij helpen bij lanceringen van producten, trainingen en/of seminars. Yup, die follow-ups zijn cruciaal.

onderneemjouwsite

#5 Verwerf een expert status

Appeltje, eitje. Schrijf een e-boek, krachtige artikelen en zet een wow product neer. Tada, een expert is online opgestaan. Was het maar zo’n feest. Er zit zoveel meer achter. En wat je dan eigenlijk weer terug ziet, is dat die cruciale follow-ups nu van pas komen.

Zodra je een expert netwerk hebt, en je hebt een persoonlijk contact, dan willen ze jou al sneller aanbevelen. Op die manier krijg je dus aanbevelingen. Die aanbevelingen geven jou de expert status die je wilt krijgen.

Vergeet het perfecte moment of de twijfeling dat je nog niet alles weet. Je weet in ieder geval meer dan anderen, waardoor zij je zeker zullen zien als expert. Er is genoeg tijd om nog verder te groeien. Noem dan het volgende level Fantastische Expert. En als je hier staat ga je voor Ultieme Expert en TipTop Expert. Je begrijpt mijn punt.

focus

#6 Analyseer en Optimaliseer

Dit punt is zo ontzettend belangrijk, maar wordt veel te weinig ingezet, waardoor jouw succes online uitblijft. Analyseer waarom je een hoog bounchepercentage hebt. Analyseer waarom bezoekers geen klanten worden. Gebruik al die informatie om te optimaliseren en beïnvloedt de statistieken om daadwerkelijk klanten te verwerven.

Hoe kom je aan die informatie om online succes te kunnen behalen?

Begin met het ontdekken van Google Analytics. Een simpele, krachtige en gratis tool die je inzicht geeft in de statistieken van je website. Denk aan op welke woorden je wordt gevonden. Daar kun je dus zien waar de problemen zitten van je bezoekers.

Of op welke pagina’s ze binnen komen en hoe ze door de website navigeren. Zitten er punten waar ze snel weggaan? Kun je ze sterker neerzetten? Kleine stapjes om te optimaliseren. Daag jezelf uit om Analytics te begrijpen. Optimaliseer Analytics ook. Deze krachtige tool, kan je veel vertellen hoe en waar je online kunt optimaliseren voor beter resultaat.

rij

#7 Sta niet stil, blijf in de rij

Eenmaal begonnen, ga niet terug naar start. Overwin de obstakels onderweg en wordt enkel krachtiger. Geef niet op. Elke keer opnieuw beginnen, is niet motiverend. Juist demotiverend. Je komt niet verder en begint elke keer weer opnieuw. Dus met andere woorden…

…. je hebt een doel voor ogen, iets wat je wilt bereiken. Je maakt een plan en implementeert. Dan kom je voor dingen te staan die je nog niet eigen hebt. Je lichaam schreeuwt aan alle kanten om te stoppen en het op te geven. Stemmetjes die zeggen dat het niet realistisch is en veel te veel tijd kost om uit te zoeken. Bedank de stemmetjes en beweeg verder voorwaarts.

Zoals ik al eerder heb aangegeven heb ik al een aantal projecten weer terug in de koelkast gestopt. Ik kwam een heel eind en begon weer opnieuw. Ik stapte uit de rij, dat terwijl als ik in de rij was blijven staan ik verder naar voren was geschoven. Het elke keer opnieuw beginnen heeft mij niets opgeleverd.

Wat doet jij?

succes online

Succes online

Wat is nu succes online? Het zijn gewoonten van iedere succesvolle ondernemer welke ze overeenkomstig hebben. Ze hebben een enorm doorzettingsvermogen, zijn positief en blijven zichzelf aansporen. Ook zijn ze nieuwsgierig, gezond en authentiek. En bovenal dankbaar. Als jij deze kenmerken eigen maakt, zijn de 7 voornemens binnen no time onderdeel van jouw dagelijkse leven.

Ik zou bijna sleur willen zeggen, maar bedenk nou zelf. Er is geen enkel bedrijf groot geworden met twee vingers in de neus. Iedereen heeft hard gewerkt en op een bepaald punt heb je een team om je heen van mensen die jou helpen verder naar voren te komen in de rij. Iedereen is ergens een keer begonnen, bleef in de rij en zette door.

Start vandaag! Het maakt niet uit met wat, als je maar begint. Het wordt jouw jaar, dus wacht niet, maar start. En vertel mij, wat ga jij doen voor succes online?

Ik deel:
Posted in: Goede voornemens

About the Author:

Na vele jaren online mijzelf te ontwikkelen, door de vele zoektochten naar de antwoorden om weer verder te kunnen, vond ik het tijd om anderen een zoektocht te besparen. Om het startpunt te worden voor verheldering, groei en kennis. Het platform waar kennis gebundeld is en je gemakkelijk in contact komt met nieuwe verfrissende ideeën. Op jouw site!

Post a Comment