By January 27, 2016 0 Comments Read More →

Emailmarketing software

Emailmarketing software, het klinkt eenvoudig, tot je er aan begint. Vragen als welke kies je nu en hoe werk je er nu mee? Laat ik maar meteen je verder helpen met een keuze te maken in emailmarketing software land. Naar mijn mening zijn er 3 grote aanbieders als het op goede emailmarketing software aankomt:

#1 Aweber
#2 Mailchimp
#3 GetResponse

Laat ik voorop stellen dat alledrie goede emailmarketing software aanbieders zijn. En emailmarketing software is een noodzakelijke investering in iedere online business. Door middel van emailmarketing software automatiseer jij je online business. Zodra mensen zich inschrijven, kun je automatisch een mail verzenden. Een email welke gelinkt is naar de reden van inschrijving. Als dit een eboek is, dus een link naar dit eboek of je verzendt de bijlage mee.

Daarnaast kun je verschillende lijsten aanmaken voor verschillende doelgroepen, waardoor je betere targets emails kunt versturen, waardoor je betere resultaten kunt binnenhalen.

Laten we de drie emailmarketing software aanbieders eens nader bekijken om een keuze te kunnen maken…

emailmarketing vs

Getresponse vs Aweber vs Mailchimp

> Beiden hebben een goede mail bezorging. Je merkt geen verschil. Voor de grote online ondernemers, is Aweber een betere partij, maar jij als starter (ook al heb je grote dromen), GetResponse is het voor jou.

> Betreffende de formulieren om je in te schrijven zijn GetResponse en Mailchimp beter in gesteld op het design. Je kunt het gemakkelijk personaliseren en een eigen stijl geven.

> GetResponse is goedkoper dan de andere twee, vooral bij grotere emaillijsten. Aweber is de duurste.

> Alle drie de partijen hebben geen verschillen in de autoresponder mogelijkheden.

> Mailchimp springt er bovenuit met de intergratie mogelijkheden van andere tools, mocht je daar interesse in hebben.

> En als we kijken naar klantenservice, overstijgen Aweber en Getresponse, MailChimp. Mailchimp is enkel per email bereikbaar. Niet handig als je een groot probleem hebt, of een kleine.

> Bij Mailchimp is het oppassen geblazen als je affiliate links in je emails stopt. Ze leggen je plat als deze links verwijzen naar blacklisted domeinen.

Al met al komt GetResponse het beste uit de bus. Doe er mee wat je er mee wilt doen….

…. terug naar de basis. Laat ik voor jou de basis neerleggen van een emailmarketing strategie.

emailmarketing

Emailmarketing strategie

Wat de meeste online ondernemers doen is iets weg geven in ruil voor een emailadres. Daar zijn verschillende strategiën voor hoe en wat je het beste kunt doen. Ik ben van mening dat er slechts 2 wegen zijn waar je je creativiteit op los kunt laten:

  1. Geen weggevertje, ze schrijven zich echt in voor jou!
  2. Een weggevertje met en verlangen

De eerste is duidelijk. Het draait om jou, dus je hoeft al niet veel te winnen. Een gewaagde strategie. Alleen toe te passen bij expert sites, die al naam hebben gemaakt. Als je namelijk net begint en nog weinig naamsbekendheid hebt, zal deze strategie niet slagen. Je hebt het vertrouwen nog niet gewonnen.

De tweede strategie is lastiger dan je denkt. Tegenwoordig wordt je overspoeld met eboeks die je ontvangt als je je inschrijft. Dat lijkt ook de beste tactiek. Ik heb zo al een hele verzameling aan informatie ONgelezen op mijn computer opgeslagen van onbekende mensen in ruil voor mijn email adres. En aangezien je overal een emailadres kunt aanmaken, zo ook voor het verzamelen van eboeks, zo gezegd.

Dus je ziet, dat het overtuigen om een relatie op te bouwen, moeilijker is, dan het lijkt. Als je nieuw bent op het web, lees je overal de ‘simpele’ strategien die over tijd vanzelf gaan bloeien. Helaas.

Ik ben van mening dat als jij een bepaalde doelgroep aanspreekt, je de doelgroep kent en herkend. Je weet wat ze nodig hebben. Alleen zij weten nog niet dat jij het hen kan geven. Dus wat geef je dan weg om een vertrouwensband op te bouwen, een expertstatus te verwerven en bekendheid te creëeren?

Je geeft een verlangen weg. Een verlangen naar meer. Een verlangen naar jou!

verlangen

Verlangen

Dit kun je op verschillende manieren creëren. Laten we eerlijk zijn, de weggevertjes zijn niet fout bedoeld. Alleen ze missen dit verlangen. Die psychologie werkt voor elke doelgroep anders. Belangrijkste is wat jij over hen weet en hoe hen te winnen voor jou.

Op basis daarvan kun je verschillende weggevertjes introduceren:

  • eboek
  • cursus
  • video
  • interview
  • werkblad/werkboek
  • checklist

En wat doe je anders? Geef absoluut niet een eboek weg met informatie! Tuurlijk mag je onderwijzen. Alleen het is de bedoeling dat je daarmee tegelijkertijd een verlangen weet te creëeren. Anders wordt het eboek gedownload, en jij vergeten.

Maak ook niet een eboek met meer dan 10 tips/geheimen/manieren, etc. Een mens kan toch niet meer informatie opnemen. Zelf probeer ik niet boven de 5 zitten en niet onder de 3. Dat is wat Steve Jobs adviseert, en die man had op heel veel punten prachtige inzichten. Drie is het beste getal om mee te werken. Niet van toepassing bij alle onderwerpen, maar wel een belangrijke leidraad. 

Goed, een aantal van jullie die mijn eboek hebben gedownload zullen denken “maarre ze schrijft een boek met 10 tips”. Dat klopt. Als je goed leest heeft ieder hoofdstuk een zekere structuur van 3 elementen. Op die manier zijn de 10 tips goed op te vangen. Dus ja, ik pas de 3-5 methode toe, soms wat creatiever dan je op het eerste gezicht ziet.

Dus wat kun je doen? Schrijf een gedetailleerd onderwerp wat aansluit bij jouw website en kennis. Zorg dat er na inschrijving een upsell kan zijn in de vorm van een video, checklist, werkblad etc. Dan zien mensen meteen dat je het echt waardeert dat ze zich hebben ingeschreven. Ze zitten in de ‘ja-flow’, dus wellicht zullen ze de upsell ook willen. Laat ze dan sociaal betalen. Dan heb je winst per mail en sociaal. Dan ga je als expert online leven….

De bezoeker verwacht vaak niet, dat je hun meer biedt dan ze dachten te krijgen, waardoor je al een favourpunt hebt vediend. Je onderscheidt je van de meerderheid. En mochten ze een spamadres hebben gebruikt, via sociale media is dat vaak toch een stuk lastiger.

Na de sociaal knop, maak je duidelijk dat je per mail meer kennis verspreidt en contact wilt houden met hem/haar. Bevestig dat ze het juiste emailadres hebben opgegeven om dit niet mis te lopen. Biedt meteen de mogelijkheid om op een andere manier contact te hebben over komende events, boekuitgaves, etc, als ze dat zouden willen. Denk aan het linken aan jouw sociale media.

eboek

Eboek vol informatie

Een eboek is vaak het meest voorkomende weggevertje. Het internet wordt volgebombardeerd met kennis die anderen delen. Deze informatie wordt onderbouwd door de schrijver als persoon en waarom. Bijvoorbeeld:

“Ik heb in mijn eboek persoonlijke ontwikkeling verwerkt van mijzelf, zodat ik een raakvlak kan maken met de lezer. Daarnaast heb ik een aantal links erin verwerkt, welke weer linken aan artikelen op de website. Bij het inschrijven op de mailinglijst voor het eboek, link ik aan mijn sociale media. Bij meerdere producten als een online training zal deze door een sociale betaling te verkrijgen zijn.”

Op die manier laat ik mijn expertise proeven en de noodzaak tot het juiste emailadres. Tevens creëer ik het verlangen om met mij in contact te blijven en meer informatie te willen.

En wat doe jij om een verlangen te creëren zodat mensen ECHT hun emailadres achter laten? Of ben jij degene die nimmer een spamadres heeft aangemaakt om zo kennis te verzamelen? Laat een reactie hieronder achter:

getresponse

 

Ik deel:
Posted in: Emailmarketing, Webbouw

About the Author:

Na vele jaren online mijzelf te ontwikkelen, door de vele zoektochten naar de antwoorden om weer verder te kunnen, vond ik het tijd om anderen een zoektocht te besparen. Om het startpunt te worden voor verheldering, groei en kennis. Het platform waar kennis gebundeld is en je gemakkelijk in contact komt met nieuwe verfrissende ideeën. Op jouw site!

Post a Comment