By October 24, 2015 0 Comments Read More →

Checklist succesvolle website voor een sterke basis

Of je nou een website begint of je website wilt vernieuwen, deze simpele checklist succesvolle website zorgt ervoor dat je de basis sterk neerzet. De elementen die goed behoren te staan. De elementen waar de website op kan blijven bestaan. Of dit nu nieuw is of vernieuwd wordt.

Wel heeft elke website van tijd tot tijd een vernieuwing nodig. Er zijn veel goede redenen voor een website redesign. Dit kan hermarketing zijn, verhuizing van de website, het boosten van resultaten, updaten naar het nieuwe tijdperk of je wilt een nieuwe strategie uitvoeren.

Een website ouder dan 2 jaar heeft zeker wel een update nodig. Iedereen ontwikkelt zich, jij en ook je online business. Vraag jezelf af of je bedrijf inderdaad mee is gegaan in deze ontwikkeling. Een redesign kan dan juist een goede stap zijn.

creatief

Wees creatief

Wat de reden ook is om de checklist succesvolle website te downloaden, het is zaak om van je website een prachtige vlinder te gaan maken. Ga echt aan de slag en zet iets vernieuwends neer. Wees creatief.

Neem het risico op een groot succes, of een vreselijke flater. Uiteindelijk is het een lang en vervelend proces. Vandaar dat ik een checklist heb samengesteld, dat het werk een stuk simpeler kan maken. Deze checklist kun je gebruiken voor redesign, maar ook heel goed voor het starten van een website. Daarmee zet je meteen een succesvolle website neer. Tenminste een cocon om de vlinder te laten uitkomen en wegvliegen.

redesign

Redesign

Als het aankomt op een redesign, bedenk dan vooraf waarom je een redesign wilt voor de website. Redenen als dat het lang geleden was of je wilt groter lijken, zijn geen goede redenen. Zorg voor meetbare redenen tot een redesign, noteer deze doelen. Denk aan bezoekersaantal, bounce rate, etc.

Wanneer je de checklist wilt inzetten voor een redesign, zorg dan dat je de oude metingen paraat hebt om na de redesign verschil kan meten. De metrics kun je vinden in een tool als Google Analytics. Noteer de volgende gegevens:

  • Aantal bezoeken/bezoekers/unieke bezoekers
  • Bounce rate
  • Tijd op de site
  • Huidige SEO rankings voor belangrijke keywords
  • Domein authoriteit
  • Aantal nieuwe leads/inschrijvingen
  • Totaal gegenereerde verkopen

checklist succesvolle website

Checklist succesvolle website

Download hier de checklist succesvolle website en profiteer. Deel de checklist succesvolle website op sociale media, website, blog en anders. Zo help je anderen ook een stukje verder.

Ik deel:
Posted in: Webbouw

About the Author:

Na vele jaren online mijzelf te ontwikkelen, door de vele zoektochten naar de antwoorden om weer verder te kunnen, vond ik het tijd om anderen een zoektocht te besparen. Om het startpunt te worden voor verheldering, groei en kennis. Het platform waar kennis gebundeld is en je gemakkelijk in contact komt met nieuwe verfrissende ideeën. Op jouw site!

Post a Comment